fredag 18 maj 2012

Bryt mot regler!!

Sköna maj... Vart fan är du, på månen och röker braj?? Kom igen nu, alla väntar på dig ju!! Solen lyser med sin frånvaro och värmen hålls borta av kalla vindar. Inte den mest optimala våren hittills... Men grönskan har minsann trotsat den icke så entusiastiska våren och knopparna brister och blommorna blommar ändå. Bra där!! Jag gillar saker och ting som trotsar. Så mycket lagar och regler, hur ska man kunna undgå att inte bryta mot någon... Man SKA bryta mot sånt som andra har bestämt. Vi är inga jävla robotar som är stöpta i samma form. Vi är alla individuella varelser med olika behov. Lagar och regler dödar allt som är roligt. Lagar och regler dödar lite av det som kallas livet. Ibland känns det som att jag inte vet att jag lever, jag bara är. Farligt farligt Pernilla!! Men så i sista stund är det precis som att hjärnans automatisk rädda sig själv plan sätts igång och vips är jag levande igen. Det kan vara olika saker som sätter igång självräddningen, ett ord från någon, en beröring eller så kommer det helt enkelt bara lite galna tankar. Som tex att man vill åka och ta ett kvällsdopp när det blåser halv storm, är 7 grader varmt och alldeles alldeles mörkt. Jag är så tacksam att jag har vänner som vill göra sånt med mig, galna saker görs bäst i sällskap... Det är ju egentligen inget märkvärdigt med att åka och ta ett dopp i havet. Det som gör det hela till en grej är att de flesta av oss inte hade åkt ut och badat just vid dessa omständigheter. Det är avbrottet mot det som förväntas av människor som gör att jag känner mig levande. Den kalla vinden smekte girigt min nakna hud och fick mig att tjuta och skratta. Det iskalla vattnet omslöt mig värkande och fick min kropp att domna bort. De svarta vågorna slickade mitt skinn och ville hungrigt äta upp mig. Jag kände det kallnande blodet rusa fram genom kroppen och jag var där, där i havet med sitt skummande raseri och jag la mig ner i dess ilska. Som en injektion av all världens droger blev jag hög av livet. Jag ville leva för evigt!! Så mina vänner, bryt mot regler och gör saker som får er att känna er levande. Man lever ju för tusan bara en gång!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar