tisdag 7 februari 2012

Det finns bara en du...



Mer eller mindre varje dag gör folk misstag. Ibland små, ibland stora. För det mesta drabbar dessa misstag dig själv men emellanåt kan det få konsekvenser för folk i omgivningen också. Det som är väldigt lätt att glömma för de flesta människor är att det finns ytterst få individer här i världen som är totalt felfria. Det är så jävla lätt att se andras fel och brister och det är så förbannat skönt att se andras klamp i klaveret för då är man inte riktigt lika usel själv för en stund.

Ett misstag kan inte göras ogjort hur mycket man än önskar. När ågrenen kramar hjärtat hårdre och hårdare och ångesten fyller lungorna som en varm tjärklump och allt som ger kroppen syre bara är en förpestad rädsla för livet, då finns det fortfarande inte ett endaste dugg att göra för att ta allt tillbaka. Även om man vet att allt blir bra till slut är det i ångerns värld man upplever evigheten.

Det är i dåliga tider som de verkliga vännerna visar sig så egentligen ska man nog vara en smula tacksam för att det går åt helvete då och då. Vänner vill man ju kunna lita på i både medgång och motgång, eller hur...?

Om jag inte blir älskad för både mina goda och dåliga sidor, då älskar man ju inte mig. Följer jag inte din personliga mall för hur du vill att jag ska vara så var inte min vän. Att ändra på sig själv för att behaga andra är det största misstaget du kan göra, för det är då du sviker ditt jag.

Få är perfekta, allra minst jag. Om man kan lära sig konsten att leva med sig själv, har man lärt sig konsten om livet. Andra människor väljer man i sitt liv, dig själv ska du leva med resten av livet. Försök att se till att komma överrens med ditt jag, det kan bli ett besvärligt liv annars...

Var rädda om varandra och framför allt, var rädd om dig själv. Det finns bara en du...


"Your past no longer belongs to you, it belongs to the world, the only thing regret can do is blur the vision you have for the future." -Unknown Author.

1 kommentar:

  1. Var den du är hjärtat för livet är för kort för att man inte ska våga göra misstag, dem gör dig bara klokare! Man ska aldrig ångra sådant som hänt utan sådant man aldrig gjorde.....Love you

    Ingrid

    SvaraRadera